عالــم مــولان عالــم مــولان
randomposts

آخر الأخبار

randomposts
randomposts
جاري التحميل ...

قلبك بيشوف الحقيقه .. الخوف والشك بس هما اللي بيعموا

ملهمش ذنب

ازيكم عاملين ايه بصراحه بقالي كتير مكتبتش وده لان مفيش اي قضيه اثارت ذهني

لكن وانا في المترو وكالعاده المترو ده في الدنيا كلها الواحد بيعرف الدنيا فيها ايه من المترو

المهم ادخلي ولخصي يانيمو عشان مبنحبش الرغايين

حاااضر

وانا راكبه المترو وكنت قاعده وهلكانه موت كان اخر يوم في امتحاني ومكنتش بقي مركزه

فليقيت بنوته صغننه خااااالص حوالي 3 سنين

رايحه جايه في العربيه بتاعت السيدات وطبعا في ستات كبار بينفخوا ماهو مش عاوزين دوشه

البنوته دي كانت تقريبا لابسه لبس رث جدا ومتسخه جدا مع ان عنيها والله خضرا ومستويه ولو استحمت هتبقي قمر

البنت جميله لكن استفذني حالها وعماله اقول في نفسي

ناس يخواتي نفسهم في حتته طفل وبيصرفوا الوفات عشان يجبوه

وناس راميين عيالهم في الشارع

مش مقدريين النعمه طب والحل جتلي فكره مجنونه انا عارفه اني مش ممكن انفذها بس اهي فكره

اني اخد البنت دي اوديها القسم واشوف طريقه واخدها اربيها بس طبعا انا جاهله في الاجراءات يوه اقصد الروتينيات

طب لو البنت دي ليها ام ليه سيباها كده ليه سيباها وهي طفله تواجه الدنيا بالشكل الفج ده لو مش عاوزاها مكنتش جابتها من الاساس

فالبنوته دي اثارت موضوع اطفال الشوارع انا عارفه اني نزلته قبل كده لكن بجد كل يوم الموضوع بيزيد ومفيش حل جزري ليه

اطفال زي القمر بيشحتوا عشان المعلم بتاعهم ياخد الفلوس

هي حتي فترات الطفوله الناس بتستهون بيها

ماعلينا يانيمو من الكلام ده بس قولي انتي عاوزه توصلي لايه

عاوزه اعرف لو لاقيت طفل زي البنوته دي ممكن فعلا تاخدها وتنضفها وتربيها وتحنو عليها في ظل الظروف اللي بتواجهنا

طيب لو مش قدرت ممكن تعمل عمل ايجابي انك تاخدها لاقرب ملجا او قسم

طيب ولو ده حل غلط طيب ايه الحل للظاهره دي من وجهه نظركم

معلش دوشتكم بس الموضوع بجد خطير ده جيل المستقبل ياناس

انا حبيت انزل الموضوع بدون اي احصائيات ولا اي شي وخليته كدردرشه بسيطه

بجد اتمني حل للظاهره

مع تمنياتي بالتوفيق للجميع

نيمو

عن الكاتب

Kiara بنت مصريه بحلم بدنيا صافيه مش فيها غدر وكل اللي فيها اننا نحب بعض مش لهدف ما لكن نحب بعض عشان نشوف الدنيا صح

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

عالــم مــولان