السبت، فبراير 06، 2010

الدنيــــــا برد

rk315

الدنيا برد .. الدنيا برد .. وعم خليل بيسقي الورد

الدنيا برد .. الدنيا برد .. وعم خليل بيسقي الورد

الدنيا برد ياعم خليل وبتسقي الورد ياعم خليل

الدنيا برد ياعم خليل وبتسقي الورد ياعم خليل

الدنيا برد

^^^^^^^^

ياناس سيبوني هتعطلوني وتعالو بكره يانور عيوني

هديكو ورده اورقاها فارده اما النهارده الدنيا برد

^^^^^^^^

الدنيا برد .. الدنيا برد .. وعم خليل بيسقي الورد

الدنيا برد .. الدنيا برد .. وعم خليل بيسقي الورد

الدنيا برد ياعم خليل وبتسقي الورد ياعم خليل

الدنيا برد ياعم خليل وبتسقي الورد ياعم خليل

الدنيا برد

^^^^^^^^^

دا في الجنينة انده علينا  ياعم ياللي فرحان تملي

الله يخلي شقاك وفرحك وتملي تضحك والدنيا برد

^^^^^^^^

الدنيا برد .. الدنيا برد .. وعم خليل بيسقي الورد

الدنيا برد .. الدنيا برد .. وعم خليل بيسقي الورد

الدنيا برد ياعم خليل وبتسقي الورد ياعم خليل

الدنيا برد ياعم خليل وبتسقي الورد ياعم خليل

الدنيا برد

^^^^^^^^^^

ياناس شقايا من اجل غايا عاوز قلوبكم دايما معايا

علشان اشقر علي الورد واقدر وافضل مشمر والدنيا برد

^^^^^^^^^

الدنيا برد .. الدنيا برد .. وعم خليل بيسقي الورد

الدنيا برد .. الدنيا برد .. وعم خليل بيسقي الورد

الدنيا برد ياعم خليل وبتسقي الورد ياعم خليل

الدنيا برد ياعم خليل وبتسقي الورد ياعم خليل

الدنيا برد

^^^^^^^^^^^

ياعم قلبك الاخضر جمعنا والناس تحبك لالف معني

صبار بتزرع وشوك بتقلع وتغنى نسمع والدنيا برد

^^^^^^^^

الدنيا برد .. الدنيا برد .. وعم خليل بيسقي الورد

الدنيا برد .. الدنيا برد .. وعم خليل بيسقي الورد

الدنيا برد ياعم خليل وبتسقي الورد ياعم خليل

الدنيا برد ياعم خليل وبتسقي الورد ياعم خليل

الدنيا برد

^^^^^^^^^

ياناس حبايب انا عندي نايب لكل واحد حتي اللي غايب

انا بنادى حلوه السنادي

انا بناااااااااااااااااادي حلوه السنادي

والفجر نادى والدنيا برد

^^^^^^^^

الدنيا برد .. الدنيا برد .. وعم خليل بيسقي الورد

الدنيا برد .. الدنيا برد .. وعم خليل بيسقي الورد

الدنيا برد ياعم خليل وبتسقي الورد ياعم خليل

الدنيا برد ياعم خليل وبتسقي الورد ياعم خليل

الدنيا برد

^^^^^^^^

كنا دايما بنغنيها في المدرسة ايام الشتا ونجري ورابعض ونضحك

ايام الطفولة لايمكن تتنسي ابدا محفوره جوايا بكل تفاصيلها

37 كلام قلوبهم:

أبو العريف يقول...

ههههههههههههههههه

اول تعليق وللمره التانيه علي التوازي

انا طبعا

مش فاكر الغنوه دي بتاتا البته

شكلي مكنتش طفل وانا صغير

إبتسامة ملاك يقول...

الاغنيه دى من اجمل الاغانى اللى كنت بعشقها وما زالت

ياااااااااااااااااه
فكرتنى بطفولتى
ربنا يكرمك
انتى جميله اووووووووووووووووووووووى

إبتسامة ملاك يقول...

روووووعة

موووووووووووووووووووواة
إيناس

إبتسامة ملاك يقول...

روووووعة

موووووووووووووووووووواة
إيناس

د.آيه يقول...

إيه الساقعة ديه..
بس أغنية جميلة فعلا ... جو تانى ..
تقبلي مرورى

7annen يقول...

عندك حق

هى برد اوى

ومن امام الكمبيوتر بتاعى احييكى على الاختيار المناسب فى الجو المناسب

شمس النهار يقول...

لطيفة اوي

عجباني

وفعلا الدنيا برد

سلامي

sookra يقول...

سكره وصلت
ميرسى بجد ياقمر على سؤالك
وبما انك بتتكسفى فموش هقول ميرسى تانى وهاقولك
ثانك ياسكر
هههههههههههههه
حلوه اوى الاغنيه وانا بحبها موت
وكنت بفكر فيها امبارح وعماله تدندن فى دماغى طول اليوم
كدا كل ماهفتكرها واغنيها هفتكر السكره البنوته بتاعه المثاثه كيارا هانم
وحشانى

صوت من مصر يقول...

الناس اللى دمغها رايقه رايقه يعنى

ابو على يقول...

طيب فاكره الاغنيه دى
http://www.youtube.com/watch?v=fbziJRbWTAI

كيكى عوووووو يقول...

الدنياااااااااااااااا
برررررررررررررررررررررررد فعلااااااا
عاااااااا

فتاه من الصعيد يقول...

ههههههههه

فاكراها ... بس موش كنت بحبها :)

تحياتي

حـــلـــم كــــان يقول...

واضح انك متكتكه من البرد

وواضح كمان ان تاثير البررد ظهر عليكى

لورنس العرب يقول...

فكرتيني بأيام ما كنت في ابتدائي من 25 سنه
الله يرحمها أيام

أحــوال الهـوي يقول...

اقفلي الشبابيك
من ساعة ما قريت اللي انتي كتباه و السعوديه بقت برد

الحرارة بقت 5 مئوىه
بس اغاني و عجباني
تحياتي

مهندس مصري يقول...

امبارح بالليل كانت درجة الحرارة 4 تحت الصفر
و لقيت قزاز العربية القدماني متجمد عليه ثلج و ما فكش غير بمياه مغلية

ربنا يستر

مهندس مصري يقول...

امبارح بالليل كانت درجة الحرارة 4 تحت الصفر
و لقيت قزاز العربية القدماني متجمد عليه ثلج و ما فكش غير بمياه مغلية

ربنا يستر

Hager Za3bal يقول...

حلوه اوي :)))

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

فعلاً أغنية رائعة بجد
فكرتنا بأيامنا الحلوة
ومتناسبة جداً مع الجو المثلج ال إحنا عايشينة دلوقت
تحياتى

نور الدرب يقول...

يا صباح التهييس
شكل البرد عامل شغله
اااااااااااه يانا
اللي هتموت منقوط
هههههههههه

MaNoOoSh يقول...

انا فعلا فاكرة الاغنية دي
بس الكوبليه بتاع الدنيا برد بس

جميييييييييييييييييل البرد

الازهرى يقول...

تعرفى
أنا كنت بأغنيها زمان لكن كرهتها بسببى

كل العيال معايا اتخنقوا منى لإنى كنت بأسيب كل حاجه
وأسألهم بعد ما نخلص

مين عم خليل ده ؟

فارس القمر يقول...

انا كمان فاكرها كويس بس ياترى هيا فاكرانى

ازيك ياعم خليل

تحياتى لكلماتك اللى من القلب

hérisson يقول...

الراجل ده في الحانه واغانيه بساطة وروح وحياة وموسيقته بترسم اجمل واقع
اعتقد مش انتي لوحدك اللي فاكراها الاغنية كانت زي ما قولتي محفورة جوانا بس ماكنتش اعرف مين صاحب الاغنية غير لما كبرت ولما ابتديت اسمع واعرف مين احمد منيب ماكنتش مستغرب اانه عرف يخلي اطفال يستطعموا البرد من اغنية يعني صنع من البرد نغم

بجد اختيارك رائع يا كيتي تستهلي محل مثاثات ليكي لوحدك
تحياتي

star in the sky يقول...

ايه البرد ده كله

روووحى اتغطى بسرعة

ربنا يبسطك كمان وكمان وتبقى كل ايام حلوة زى الطفولة كده

عايش... ولكن !!!! يقول...

ازيك يا كيتى
انا مش فاكرها اوى يعنى الاغنيه دى بس البركه فيكى فكرتينى بيها :)

انا ودماغي يقول...

أنا بموووووووووووووووووت فى الأغنية دى أوىىىىى

Butterfly يقول...

ههههههههههههه
أول مره أسمع الأغنيه دى
بس لذيذه

elsha3er يقول...

السلام عليكم

انا اول مرة اسمع الكلمات دى بس جامدة اوى كلمات مين دى


تحياتى

احمد الشاعر

قيس بن الملووووح يقول...

نحن في حاجه الي رأيك في مشاكل القراء بمدونة "دقات قلب بعد الخمسين"
مع خالص تقديري

norahaty يقول...

الدنيا برد الدنيا برد
وعم خليل بيسقى الورد
أغنية جميلة ورقيقة
بس الحقيقة أول مرة
أعرف التكملة
الجميلة
دى
شكراً
ياكيارا
يادليل الحيارى.

norahaty يقول...

وبعدين ايه ياعنى
يابشمهندس أبو العريف
ما هو أناأهوة التعليق
ال 31عملتش زيك كدهـ ليه:)

norahaty يقول...

وصبـــــــــــاح
الفــــــل والورد
نهارك ابيض
وجميـــل

شبــ اون لاين ـــاب يقول...

اسف بجد على انى مش بقدر اتابع اول باول

لكن انا قررت اتابع زى زمان

و رجعت مره تانيه للتواصل


------------------------
كان معكى من امام الكيبورد
واحد مخه لاسع شويه
شبــــ اون لاين ـــاب
الاسكندريه
------------------------

بنوتة مصرية جداجدا يقول...

بعشق الاغنية دى
ميرسي ياكيار كل اما توحشنى هااجى ازورك واسمعها

NeVeN يقول...

كيارا الاغنية دى تحفة انا كمان كنت بغنيها انا وصحابى فى المدرسة اوقات المطر

بس كنا عارفين اول كوبليه بس
اول مرة اسمعها كلها
مرسى يا قمر على الاغنية
تحياتى

ريمان يقول...

سقعتينا يا مولان بجد

هههههههههههههههههههه


انا بحب الاغنيه دى اوى برضه