عالــم مــولان عالــم مــولان
randomposts

آخر الأخبار

randomposts
randomposts
جاري التحميل ...

قلبك بيشوف الحقيقه .. الخوف والشك بس هما اللي بيعموا

  1. اجمل قرار
    بس يارب تقدري علي الثورة دي
    ويارب ثورتك تنجح يارب

    ردحذف
  2. كدة كدة محدش بيعجب حد فكل واحد يعمل اللي شايف انه صح بشرط انه ميأذيش غيره وبس

    تحياتي

    ردحذف

ثورة التغيير

احيانا نجد ملاذنا في السكون 

واحيانا في الضجيج 

احيانا نجد حياتنا بلا معنى 

نجد رساله معتاده في البداية 

احذر تم اعادة الامس 

عندما اجد احدهم يتذمر امام الروتين الحكومى

بضحك وبقول جوايا

" هو حضرتك بتصوت من الروتين الحكومى 

ومبتصوتش من روتين حياتك " 

امس هو باكر ... باكر هو اليوم

الفرح مش بيكمل ... الحزن مش بيخلص 
  
الهم بقي معشش 

بقي كله عايش يومه ... لا بيتقدم ولا بيتغير 

اصرخ طلع صوتك المبحوح

والغالبيه شاغلها الشاغل 

اقاويل الاخرون 


  " اوعى تعمل كدا الناس تقول ايه " 

ما طظ في الناس هو عاوزه اسال سؤال " اخر الليل كدا الناس بيجيوا يقعدوا معاك ويقولوا مالك ويشيلوا همك ؟! " 

(أشيل هم حد ملوش تلاتين لازمة في حياتى ليه غير انه يطلع نفسه الملاك البرئ الناصح الامين اللي مش بيغلط بتاتا)

طب هو في حد مش بيغلط ؟! 

كلنا بنغلط والغلط بيتفاوت بينا حسب التربيه 

اه هتقولي غلط عن غلط يفرق

لالالالا كله في الاخر اسمه  غلـــــــط

والكبير عندك صغير عند غيرك 

وعند غيرك اكبر وغيرك اصغر وغيرك لاشئ 
ولذلك 

اعلنت ثورة التغيير 

ثورة ثورة ضد استسلامى

ثورة في كل انحاء وجدانى

انا مش هسكت انا هتكلم 

انا انسان حر بيتعلم 

افشل انجح  انا بتعلم

انا من حقي اطير واغرد 

و اصرخ في كل كيانى

انا انسان مش تمثال

عندى مشاعر و احلام

لازم اتغير لازم اتطور 

لازم عقلي يصالح قلبي 

رسولنا الحبيب قالها زمان 

إفت قلبك وليس عقلك 

حلمك اخضر لازم ترويه

بارادتك ورغبتك فيه 

لازم يوم يشوف النور  






اعلنت ثورة التغيير 

اعلنت حلمى في التعبير 

اعلنت ارادتى وسط الكون 

انا انسان حـــر 














عن الكاتب

Kiara بنت مصريه بحلم بدنيا صافيه مش فيها غدر وكل اللي فيها اننا نحب بعض مش لهدف ما لكن نحب بعض عشان نشوف الدنيا صح

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

عالــم مــولان