عالــم مــولان عالــم مــولان
randomposts

آخر الأخبار

randomposts
randomposts
جاري التحميل ...

قلبك بيشوف الحقيقه .. الخوف والشك بس هما اللي بيعموا

  1. ياريت كل الناس تعمل زيك

    ردحذف
  2. لا لالا

    والله العظيم بفكر في نفس اللي انتي كاتباه بالحرف من اول رمضان وببكي لما بفتكر ناس طلموني وانا محتاجة اسامحهم وقررت اني اسامحهم فعلا عشان ربنا يبقي راضي

    فرحانة انك قلتي اللي جوايا
    :))
    ربنا يعفو عنا ياااارب

    ردحذف
  3. طول عمرك رقيقة
    وطيبة
    ربنا يكرمك
    :)

    ردحذف
  4. صباح الورد

    ربنا يبارك فيك ويوفقك لأن دي هي

    أخلاق المسلمين ...

    تحياتي وإحترامي

    ردحذف
  5. د عمرو

    ياريت يادكتور ياريت بجد

    ردحذف
  6. نهر الحب

    تصدقى انا اللي فرحاااااااانة جدا انك مشاركانى الفكرة

    ياااااارب يكرمنا ويفرج كربنا ويهدينا اجمعين

    ردحذف
  7. ماما حبيبتى

    ربنا يخليكي يارب دا انا عشان بنوتك بتقولي كدا

    ربنا يخليكي ليا

    ردحذف
  8. ريبال

    صباح الزهور

    ويبارك فيك وفي جميع المسلمين

    ياريت فعلا كلنا نسامح بعض

    الحياه هتكون اجمل بجد

    ردحذف
  9. رمضان شهر كريم

    الأجر فيه مضاعف

    والحسنات لاحصر لها

    وحتى ننال الأجر والثواب

    نفتح قلوبنا المغلقة بمفتاح التسامح

    ونغلق مدن الأحقاد

    نسرع فى هذا الشهر لنطرق أبواب الرحمة والمودة

    لنرحم ضعيفنا ونوقر كبيرنا

    نود القريب ونسأل عن البعيد

    نزرع البياض في قلوبنا

    ونتخلّص من السواد الذى داخلنا

    ...

    جزاك الله خير لهذا البوست الرائع

    وجعل كل حروفه فى ميزان حسناتك

    كل سنه وانتى طيبه

    ردحذف

رمضان كريم

 

285437_196542303735656_117669581622929_514934_8319923_n

في البداية كل سنة والفرحه جواكم يارب Red rose

كام حد فينا مش في حد اتكلم عليه او اتسببله في مشاكل

اعتقد الجميع

رمضان بحس انه التربية الدينية المباشرة من  ربنا لينا بدون اي وسيط .. العبد وربه .. بدون شيخ .. بدون داعي

في بعض الايات لما تركز فيها اوي تدمع من عظمتها وقوتها

قال تعالى : " الذين ينفقون في السراء والضراء والكاظمين الغيظ والعافين عن الناس والله يحب المحسنين"

وانا نفسي ربنا يحبنى وعشان كدا هعمل اي حاجه ربنا  بيحبها عشان يحبنى

العافين عن الناس : لما قراتها سالت نفسي كام حد مر عليا وظلمنى او اتكلم عليا ( اغتابنى – نم عليا ) اكيد كتير .. طيب في خلال حياتي في ناس انا اعرفهم واعرف هما عملو ايه وفي ناس اغتابتنى وانا اصلا مش اعرفهم … صح

طيب انا اقدر اعفو بسماحه متناهيه عن اللي انا مش عارفه عنهم حاجه واغتابونى لمجرد انهم يسلو وقتهم

طيب واللي انا اعرفهم هل فعلا هقدر اعفو

فكرت ولقتني قسمتهم لاتنين .. ناس ظلمهم كان هين واقدر اسامح لهم من كل قلبي

طيب والناس اللي ظلمتني جدا وضيعت منى حاجات حلوه جوايا وبدلتها بحاجات انا مش حباها فيا  لانها مش من شخصيتى  لانها خلت فيا قناع يظهر .. خلت فيا جزء خايف من الناس .

هل هقدر اسامحهم ؟                        أه هقدر اسامح

لاني بحب ربنا اكتر منهم لان ربنا عوضني عن ظلمهم كتير كتير جدا

لانى بحب نفسي .. ومش احب نفسي تكون شايله من حد او نفسها تاخد حقها من حد

فقررت اني اعلن دا

ومن صميم صميم قلبي بجد

ان اي حد اساء ليا بجد مهما كانت اساءته انا مسمحاه جدا  وبحله كمان من الاساءة دى

اللهم أيما عبد أو أمة من أمة محمد صلى الله عليه وسلم اغتابني أو ظلمني أو بهتني أو قذفني أو قال في ما ليس في فإني قد عفوت عنه وتركتها له

يارب رمضان تكون بداية جديدة ليا وصفحه بيضا للجميع Red rose

 

250099_1872652417783_1285348119_31507565_6401663_n

اللهم انك عفو كريم تحب العفو فاعفو عنا يالله

عن الكاتب

Kiara بنت مصريه بحلم بدنيا صافيه مش فيها غدر وكل اللي فيها اننا نحب بعض مش لهدف ما لكن نحب بعض عشان نشوف الدنيا صح

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

عالــم مــولان